Suoramarkkinointi on yksi keskeisimpiä markkinointitoimintojamme ja viikkokirjeemme puolestaan on yksi Suomen suosituimmista tapahtuma-alan kanta-asiakaskirjeistä – tavoitamme kirjeidemme avulla n. 5 miljoonaa asiakaskohtaamista kuukausittain. Nyt viikkokirjeemme uudistuu ja kehittyy. Tavoitteena on jatkossa tarjota kuluttajille aiempaa personoidumpaa ja kiinnostavampaa tietoa tulevista tapahtumista. Uudistus tapahtuu viikon 41 aikana.

Uuden viikkokirjeen sisällöntuotannossa hyödynnetään aiempaa enemmän big dataa ja automatisaatiota. Näin ollen pystymme tarjoamaan kuluttajille personoidumpaa viestintää. Uusi viikkokirjemallimme käyttää älykkäästi lipunostodataa PI-menetelmällä (Predictive Intelligence). Predictive Intelligence on menetelmä, jossa jokaiselle vastaanottajalle toimitaan uniikki, personoitu viikkokirje. Kirjeen sisältö generoituu automaattisesti ja se perustuu mm. vastaanottajan ostokäyttäytymiseen, asuinpaikkakuntaan ja verkkokauppa-aktiviteetteihin. Menetelmä kehittyy käytön myötä, ja kirjeen käytön edetessä ja datan lisääntyessä, kehittyvät kirjeen suositukset paremmiksi. Näkyvyyspaikan kuvan, tekstin ja linkin kirje hakee tapahtuman artisti ID:stä verkkokaupastamme.

Uutta kirjemallia on testattu syksyn aikana positiivisin tuloksin: huomattavasti korkeammat avausprosentit ja linkkien klikkaukset tarkoittavat enemmän myytyjä lippuja sinun tapahtumaasi. Viikkokirjeen lähetyspäivä pysyy jatkossakin perjantaina. Tapahtumajärjestäjä-, paikkakunta- ja teemakohtaisten Extra-kirjeiden lähetykset säilyvät ennallaan.

Tapahtumajärjestäjille viikkokirjeen uudistus merkitsee enemmän näkyvyyttä automaation myötä. Tapahtumanne nousevat kirjeeseen automaattisesti eikä paikkavarauksia tarvitse enää tehdä eikä materiaaleja toimittaa. PI-paikkojen lisäksi uudistetussa viikkokirjeessä on myös manuaalisesti määriteltäviä kuvapaikkoja, joita voi tuttuun tapaan varata markkinoinnistamme. Uusien varattavien mediapaikkojen hinnat ovat 1.000 € (tapahtumanosto) ja 1.200 € (ad row); näihin paikkoihin voi hyödyntää markkinointirahaa.

Lisätietoa markkinointi@ticketmaster.fi

More news

10/10/17

Naisenergiaa Ticketmasterilla

Anna Hyvärinen on nimetty System Specialistiksi Operations-tiimiin. Anna on suorittanut Ticketmasterilla aiemmin myös laajamittaisen harjoittelukokonaisuuden.

09/10/17

Musiikkiala palkitsi jälleen parhaimmat

Musiikki & Media -tapahtuman yhteydessä palkittiin jälleen tuttuun tapaan kuluvan vuoden aikana ansioituneita musiikkialan henkilöitä, tahoja ja tapahtumia.